AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, TBMM Genel Kurulu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2026 yılı bütçesi üzerine yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ulaşım altyapısında son 23 yılda büyük bir dönüşüm yaşandığını belirtti. Baybatur, ulaştırma yatırımlarının ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine ciddi katkı sağladığını vurguladı. AK Parti hükümetlerinin 24’üncü bütçesini hayata geçirdiğini hatırlatan Baybatur, “Ulaştırmada ortaya koyduğumuz projelerle Türkiye’nin her noktasına yüksek standartlı ulaşım imkânı sağlanmıştır” dedi.
Sivil havacılıkta tarihi atılım
Baybatur, Türkiye’nin havacılıkta tarihi bir hamle gerçekleştirdiğini ifade etti. 2003 yılından bu yana uygulanan “Hava yolunu halkın yolu yapma” politikası sayesinde yolcu sayısının 231 milyona ulaştığını belirtti. 2003’te 489 olan hava aracı sayısı 2025 yılı itibarıyla 2 bin 200’e; uçak sayısı ise 162’den 794’e yükseldi. Dış hat uçuş noktalarının 60’tan 355’e çıktığını kaydeden Baybatur, Türkiye’nin yolcu sayısında dünyada 7’nci, Avrupa’da ise 3’üncü sırada yer aldığını, aktif havalimanı sayısının da 26’dan 58’e yükseldiğini aktardı.
Karayolu yatırımlarında büyük ivme
Türkiye’nin karayolu yatırımlarında önemli bir gelişme yaşandığını belirten Baybatur, 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu gibi projelerin ülkeye önemli bir ulaşım kapasitesi kazandırdığını söyledi. 2002’de 1.714 kilometre olan otoyol uzunluğu 3.796 kilometreye, tünel sayısı 83’ten 533’e; bölünmüş yol ağı ise 6.101 kilometreden 30.014 kilometreye ulaştı.
Manisa’ya 23 yılda 23 milyar liralık yatırım
Manisa’da ulaştırma yatırımlarının hız kesmeden devam ettiğini belirten Baybatur, “2002’de 82 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 627 kilometreye çıkarılmıştır. Bakanlığımız tarafından 4 bin 110 metre tünel, 135 köprü ve 6 bin 582 metre köprü imalatı tamamlanmıştır. Manisa’ya yapılan ulaştırma yatırımlarının toplam maliyeti 23 milyar 165 milyon liraya ulaşmıştır” dedi.
Baybatur, İzmir-Manisa yolu, Sabuncubeli Tüneli, Manisa Çevre Yolu, Kula-Uşak yolu ve Bergama-Soma-Akhisar yolunun tamamlandığını, kent genelindeki yol ve kavşak çalışmalarının sürdüğünü hatırlattı. Ayrıca, İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde çalışmaların devam ettiğini belirterek, proje tamamlandığında yolculuk süresinin 14 saatten 3,5 saate ineceğini ifade etti. Banaz-Manisa hattındaki altyapı işlerinde ise yüzde 83 fiziki ilerleme sağlandığını ve hattın 2028’de tamamlanmasının hedeflendiğini ekledi.




